Alla inlägg under juli 2010

Av Therese - 4 juli 2010 13:24

   Appleblossom (in oil, by Karen W. Schneider).


Min familj för ett år när jag bodde i USA. Schneiders. Min värdmamma Karen fick cancer för några år sedan och fick omvärdera livet och vad som måste hinnas med, vad som är livskvalitet och vad som får en att må bra och att orka. Hon började måla. Lite knaggligt först men sedan med alltmer känsla och färg. Hon mår i dag bra, cancern kanske finns kvar men den har tystnat för stunden. Men Karen fortsätter att måla. Jag tycker hennes tavlor blir mer och mer underbara :) Länkar till hennes sida så ni också får se.


http://karenschneiderart.tumblr.com/page/2

Av Therese - 4 juli 2010 13:18


Jag hade tänkt skriva ett inlägg om våren. Hur jag längtade efter den, och hur jag hoppades att den skulle komma och fylla mig med energi. Hade letat en bild som skule passa med en blommande äppelgren. Men våren sprang förbi mig, försvann i ett töcken. Jag vaknar upp och ser att det är sommar! Juli minsann. Vad hände?


Min son har sommarlov med mig, vi skavs lite mot varandra, ovana som vi är vid att vara hemma hela veckan och inte ha "något särskilt som ska göras". Men jag tror vi börjar vänja oss lite nu. Vi tar varandra i handen och går ut i sommaren. Snart kommer Martin också med :)   

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards